MMORPG czyli gry komputerowe RPG, w których ludzie z całego świata mogą grac ze sobą w wirtualnym świecie. MMORPG posiada cechy gier RPG, wcielamy się (lub tworzymy) postać i kierujemy jej i działaniami i rozwojem. Gry MMORPG zwykle posiadają własną fabułę i polegają na wykonywaniu zadań, pokonywanie coraz to silniejszych wrogów, zdobywanie lepszego sprzętu. Postać rozwija się przez wzrost umiejętności i/lub poziomu postaci.
środa, 17 lipca 2013
Flyff Online
Flyff, skrót od Fly For Fun, jest grą z gatunku MMORPG stworzoną przez koreańską
firmę Aeonsoft. Flyff odróżnia się od innych gier MMORPG możliwością
latania i walki na desce, miotle lub innych pojazdach, a także bajkową
grafiką i dużą ilością szczegółów, potworów i przedmiotów. Interfejs Flyffa jest bardzo podobny do innych gier typu MMORPG.
Postać zabija potwory i wykonuje zadania (questy) za które dostaje
doświadczenie i przedmioty. Jedzenie jest używane do odnowy punktów
życia, ale postać potrzebuje chwili żeby jeszcze raz coś zjeść. Gdy
życie postaci spadnie do 0 punktów umiera. Martwa postać może pojawić
się w najbliższym mieście, bądź zostać wskrzeszona przez innego gracza
posiadającego skill resurrect, będącego assistem, billposterem lub
ringmasterem, gdyż tylko te klasy mogą wskrzeszać innych. Jeśli ktoś nie
wskrzesi postaci pojawi się ona w mieście i straci procent
doświadczenia, zależnie od poziomu doświadczenia. Z każdym zdobytym
poziomem (levelem) dostajemy do dyspozycji 2 punkty, które możemy rozdać
pomiędzy:
Strength (str) - Siła określa ile postać ma punktów ataku, czyli ustala jak mocno uderzymy (nie dotyczy łuków i różdżek).
Stamina (sta) - Punkty staminy określają ile postać ma HP
(punktów życia), FP (punktów potrzebnych do użycia niektórych skilli)
oraz DEF (punkty obrony). Stamina określa również szybkość regeneracji
punktów HP i FP.
Dexterity (dex) - Zręczność, określa prędkość ataku postaci,
zdolność do uniku, celność ataku oraz obrażenia zadawane z łuku. Każde
dwa punkty zręczności dają jeden punkt do celności. Za każde 10 punktów
dex, postać dostaje 1% szans na uderzenie krytyczne; Wyjątkiem jest
Jester, który dostaje 4% szans za każde 10 punktów dex.
Intelligence (int) - Inteligencja określa liczbę MP (punktów many), odporność na magię i siłę zaklęć.
Jak w każdym MMORPGu muszą być pieniądze. We Flyffie zwie się to penyą
(penya). Pieniądze można dostać praktycznie za wszystko (od dropów aż po
najróżniejsze questy). Po osiągnięciu 20 poziomu każda postać o ile posiada miotłę, lub deskę może latać po świecie "Flyffa". Postać nie posiadająca pojazdu z Cash Shop może posiadać deskę której
maksymalna prędkość to 218 km/h. Postać może w czasie lotu zdjąć deskę i
opaść na ziemie (nic sobie nie robiąc). We Flyffie do czasu osiągnięcia 15 poziomu gramy postacią nazywaną vagrant. Po osiągnięciu 15 poziomu wybieramy: wojownika, maga, kapłana lub acrobata.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz