niedziela, 6 października 2013

Runes of Magic

Runes of Magic (RoM) – gra komputerowa z gatunku MMORPG stworzona przez tajwańskie studio Runewaker Entertainment. Debiutancki produkt studia można pobrać bezpłatnie i grać bez wykupywania abonamentu. Gra jest wzorowana na świecie World of Warcraft i Ultima Online. W ostatnim czasie szczyci się ponad 5 milionami kont. Wydana została również w polskiej wersji językowej.
Gra Runes of Magic polega głównie na wykonywaniu misji, za które otrzymujemy Punkty Doświadczenia, Punkty Talentu oraz złoto. Po zdobyciu odpowiedniej puli Punktów Doświadczenia awansujemy na wyższy poziom, a za Punkty Talentu ulepszamy umiejętności, które nabywamy wchodząc na określony poziom. (Maksymalny poziom to 77). Misji jest bardzo dużo oraz są bardzo zróżnicowane - w grze przyjdzie nam zebrać różne przedmioty, pokonać danego przeciwnika, pomóc mieszkańcom pozbyć się zagrażającemu miastu potwora lub naprawić zepsute zbroje. Niektóre trudniejsze misje wymagają pomocy innych graczy, którzy łączą się w maks. 6-cio osobową grupę lub nawet 36-cio osobowy rajd i wspólnie radzą sobie z problemem. W grze Runes of Magic bardzo rozwinięty jest także system zbierania surowców i przetwarzania ich na różne produkty, np. Alchemik po zebraniu odpowiednich ziół może przyrządzić z nich miksturę leczniczą, która pomoże mu w najbliższej walce.
Profesje: Alchemik, Płatnerz, Kucharz, Stolarz, Krawiec, Kowal. Dodatkowo można się również zajmować Sadzeniem, Drwalnictwem (+Ciesielstwo), Górnictwem (+Przetapianie), Zielarstwem (+Ekstrakcja).
Już od pierwszych chwil gry możemy zakupić lub otrzymać na wiele sposobów wierzchowca, albo nawet i kilka, a każdy może służyć do czego innego, bowiem różne wierzchowce mają różne możliwości:
  • Przelatywanie nad wodą
  • Miejsce na dwie osoby
  • Miejsce na sześć osób
  • Zmiana koloru skóry i zbroi
W dalszym stadium gry warto zainteresować się zwierzątkami oraz zwierzątkami zodiaku, które mogą się stać naszymi wiernymi towarzyszami, a nawet wybawcami z niejednej opresji. Jednak, gdy walczą z nami musimy zadbać o ich odżywienie oraz bronić ich przed śmiercią, gdyż po śmierci mogą stać się wybredne.
Podczas walki możesz niechybnie zginąć, co skutkuje otrzymaniem długu (kary), który zostaje zbijany wraz z normalnym wykonywaniem misji i pokonywaniem potworów. Gdy do tego dojdzie, możesz wskrzesić się w miejscu wskrzeszania lub poczekać, aż zostaniesz wskrzeszony przez Kapłana lub Druida, którzy od razu zmniejszą przy tym procesie Twój dług, w przeciwnym wypadku będziesz miał możliwość powrotu do miejsca śmierci i usunięcia swojego nagrobka.
W grze nigdy nie będziesz musiał wszędzie pędzić na piechotę, bowiem zawsze znajdziesz sposób na szybkie dotarcie w pewne miejsca, poprzez:
  • Runy
  • Transporterów
  • Umiejętności
  • Wierzchowce
W Runes of Magic występuje, aż ponad 10 walut, poprzez Diamenty, Rubiny (waluty premium), Złoto, aż do monet za misje dzienne i walut za inne rzeczy.
Już od 1 poziomu gracz może udać się do pokojówki, w dowolnej części gigantycznego świata Taborei i zameldować się bezpłatnie w mieszkaniu, które później można rozbudować, umeblować według własnego pomysłu, lub nawet zatrudnić pomoc domową, która potrafi zapewnić potężne bonusy, mikstury i jedzenie.
Po zakupie przedmiotu z Domu Aukcyjnego, Sklepu z Przedmiotami, lub otrzymaniu upominku musimy odwiedzić skrzynkę pocztową, bądź zakupić przenośną, abyśmy i my mogli przesyłać upominki, albo wiadomości innym graczom.
Aby nie walczyć samotnie możemy się ożenić, bądź zawrzeć stosunki między innymi graczami, które dają dane bonusy, rosnące wraz z wzrostem poziomu, rosnącego podczas wspólnej walki.
Klasy:
  • Wojownik (dla wszystkich ras)
  • Zwiadowca (tylko dla elfa i człowieka)
  • Łotr (dla wszystkich ras)
  • Mag (dla wszystkich ras)
  • Kapłan (tylko dla człowieka i krasnoluda)
  • Rycerz (tylko dla człowieka)
  • Strażnik (tylko dla elfa)
  • Druid (tylko dla elfa)
  • Czarnoksiężnik (tylko dla krasnoluda)
  • Czempion (tylko dla krasnoluda)
Każda postać od 10 poziomu doświadczenia może posiadać drugą klasę. Wraz ze wprowadzeniem Rozdziału IV każda postać po osiągnięciu 20 poziomu klasą główną i poboczną, oraz po wykonaniu specjalnych misji, może wybrać trzecią klasę, ale w jednym momencie może nadal mieć tylko aktywne dwie z nich.
Posiadanie kilku klas przekłada się na elitarne umiejętności oraz na możliwość używania głównych umiejętności z klasy drugorzędnej.
Aktywne klasy można zmieniać u pokojówki.
Ekwipunek może posiadać właściwości magiczne takie jak: siła +1, zręczność +6 itp.
Zbroje oraz bronie mogą być ulepszane, aż do poziomu 16, co przekłada się na lepszy atak, bonusy i wygląd (w tym świecenie).
Oficjalna Strona:

 
  



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz